Reklamaatio

Mikäli autoosi on ilmennyt vika oston jälkeen tai kaupanteossa on tapahtunut virhe, tulee sinun ensisijaisesti täyttää kirjallisesti reklamaatiolomake. Jos autossa on tekninen vika, liitä mukaan korjaamossa tehty virallinen vianmääritys sekä kustannusarvio. Kaikki reklamaatiot käsitellään vasta sen jälkeen, kun vikaan tai virheeseen liittyvät dokumentit on toimitettu kirjallisesti. 

Auton valmistaja antaa uudelle autolle takuun, ja käytetyissä autoissa sovelletaan kuluttajansuoja virhevastuuta. Jokaiselle käytetyn auton tekniikan osalle on määritetty elinkaaren. 

Esimerkkejä kuluttajansuojan määrittämistä ohjeistuksista auton osien elinkaarista:

– Moottori 300 tkm 
– Vaihteisto 200 tkm 
– Turbo 200 tkm
– Ilmastointilaitteen kompressori 200 tkm 
– Ilmastointi 150 tkm
– Pakokaasujärjestelmä 200 tkm
– Kytkin 150 tkm
– Pakoputki 60 tkm
– Jousitus tapauskohtainen 
– Sähkölaitteet 4 vuotta auton valmistumisesta

Kaikki käytetyn auton reklamaatiot käsitellään tapauskohtaisesti ottaen huomioon kulunut aika auton ostosta, ilmennyt vika, auton ikä, kilometrilukema ja ajetut kilometrit kaupanteosta. 

Kerrothan reklamaatiolomakkeella mahdollisimman tarkasti aiheutuneesta viasta, jotta saamme kaikki tarvittavat tiedot ja voimme käsitellä asian nopeasti. Huomioithan, että väärinymmärrysten välttämiseksi käsittelemme reklamaatiot ainoastaan kirjallisina reklamaatioina.

    Mikäli lomakkeen lähettäminen ei onnistu, voit myös tehdä vapaamuotoisen reklamaation osoitteeseen [email protected]